close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החרדים החדשים בעולם ההייטק הישראלי

מערכת שורשכט תמוז, תשעו04/08/2016

יותר ויותר חרדים עוברים להי טק... למה זה יותר קל עכשיו מפעם?

תגיות:

אם בעבר המגזר החרדי נהג להתמקד בתחומי תעסוקה בעיקר בתוך המגזר, הרי שהחרדים החדשים של היום כבר מחפשים אפשרויות להשתלב בעבודות מתקדמות ובחברות מקצועיות וגדולות, ועבור רבים מהם חלום ההייטק הופך לבר מימוש. כיום ניתן למצוא מרכזים ללימודים מקצועיים שמציעים מסלולי לימוד לחרדים אשר רוצים להפוך למהנדסים ולהשתלב בתחום ההייטק. מרכזים אלה מציעים להם מגוון רחב של אפשרויות עם תחומי לימודים מגוונים, ואף מסייעים להם במציאת עבודה לאחר הלימודים.

איך למצוא את העבודה המתאימה בצורה טובה יותר?

אף על פי שכיום ניתן לראות יותר ויותר חרדים בשוק ההייטק הישראלי, עדיין אין מספיק מודעות בציבור הכללי לכוח הגדול של חרדים בתחום ההייטק. לכן, בכדי לסייע לחרדים שסיימו לימודים מקצועיים בתחומים הרלוונטיים למצוא עבודה, הוקמו חברות השמה בהייטק אשר מתמחות במגזר הזה. מטרת החברות הללו היא לעזור לחרדים להשתלב בחברות הייטק גדולות ומובילות באופן שיתאים לכישוריהם, ממש כמו חברות השמה אחרות. חברות השמה בהייטק עובדות עם מומחים אשר מסייעים למועמדים להתכונן לקראת הריאיון, ללמוד על החברה אליה הם פונים, ובעיקר – לייצג את עצמם בצורה ראויה, כך שהמעסיקים יוכלו לראות מעבר לחזות החיצונית ולראות את היכולת המקצועית של המועמד ואת התרומה שהוא יכול להעניק לחברה אליה הוא מגיע לראיון עבודה.

שילוב של תורה ושל עבודה בעולם ההייטק

פעמים רבות, תחום ההייטק יכול לשאוב את העובד אליו ורבים הם עובדי ההייטק אשר עובדים במשך 14-15 שעות ביום ללא הפסקה. לכן רבים מהציבור החרדי חושבים כי שילוב של תורה ושל עבודה בעולם ההייטק הוא בלתי אפשרי, אך הנחה זו איננה נכונה בהכרח. אמנם, בתחילת הדרך יש להשקיע שעות רבות בעבודה בכדי ללמוד את התחום היטב ולהתקדם למשרות טובות יותר בתוך החברה, אך יחד עם זאת, כל אחד יכול לקבוע לעצמו עיתים לתורה, בין אם זה בבוקר לפני תחילת העבודה, בשעות ההפסקה או לאחר סיום העבודה. גם אם בתקופה הראשונה לא תוכלו להקדיש שעות רבות ביום ללימוד תורה, עדיין תוכלו לשלב אותה במהלך היום שלכם וכך לשמור על אורח החיים שלכם ועל הצביון היהודי החרדי גם בעבודה תובענית כמו בעולם ההייטק.

כיצד לבחור את תחום הלימודים?

על פי רוב, בני המגזר החרדי אינם מכירים היטב את התחומים השונים בהם עוסקים בהייטק, ולכן רבים מהם מתקשים בבחירה של המסלול הלימודי אליו יפנו. לכן, קיימים עבורם כיום יועצי לימודים מקצועיים אשר יכולים להבין מהאדם מה הוא מחפש וכמה הוא מוכן להשקיע לשם כך, וכן להבין את הרמה הלימודית והמקצועית שלו ולסייע לו לבחור את מסלול הלימודים המתאים לו בצורה הרבה יותר פשוטה וקלה. בנוסף, לעיתים רבות יועצי הלימודים הללו יכולים לסייע באיתור מלגות המיועדות לבני המגזר החרדי וסבסוד כספי נוסף אשר יכול לסייע לאדם במימון הלימודים מבלי להכניס את עצמו לחובות או לקשיים כלכליים, במיוחד אם מדובר בבעל משפחה מרובת ילדים. כך, עם סיוע רב מגורמים שונים ועם רצון עמוק של החרדים החדשים להשתלב בעולם ההייטק בצורה טובה יותר, כיום ניתן לראות יותר ויותר חרדים אשר משתלבים בעבודות שונות בתחום ההייטק הישראלי, ורבים מהם תורמים רבות לחברה בה הם מועסקים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה